§1. Navn og hjemsted
Lyngby Floorball Forening er stiftet den 26. januar 2000 og har hjemsted i Lyngby-Taarbæk Kommune. Foreningen er medlem af Dansk Floorball Union (DaFU) under Danmarks Idrætsforbund (DIF) og er underlagt disses love og bestemmelser.
§2. Formål
Foreningens formål er at tilbyde floorball aktiviteter for alle aldersgrupper med fokus på fællesskab, trivsel og sportslig udvikling. Foreningen ønsker at:
Udbrede kendskabet til floorball som idrætsgren
Udvikle en stærk børne- og ungdomsafdeling og tilbyde konkurrencedygtigt seniorhold
Understøtte frivillighed og medlemsengagement i foreningens drift
Skabe et inkluderende miljø med plads til både bredde og elite
§3. Medlemskab
Alle, der accepterer foreningens vedtægter og formål, kan optages som aktive eller passive medlemmer. Passive medlemmer har ikke adgang til idrætsudøvelse, men er valgbare til bestyrelsen.
Foreningen benytter en digital platform til medlemsadministration, kommunikation og planlægning af aktiviteter. Ved indmeldelse forpligter medlemmer sig til at oprette og vedligeholde kontaktinformation på platformen.
§4. Indmeldelse
Indmeldelse sker skriftligt, digitalt eller mundtligt til bestyrelsen. For personer under 18 år kan bestyrelsen kræve forældre-/værgebekræftelse.
§5. Udmeldelse
Udmeldelse skal ske skriftligt med én måneds varsel til udgangen af en kontingentperiode. Alle mellemværende med klubben skal afvikles inden udmeldelse. Kontingent refunderes som udgangspunkt ikke.
Manglende betaling anses ikke som gyldig udmeldelse.
§6. Kontingent
Kontingent fastsættes årligt på generalforsamlingen og differentieres efter medlemskategori (f.eks. børn, unge, senior, pensionist og passive).
Kontingent opkræves via den digitale platform.
§7. Restance
Ved manglende betaling sendes én påmindelse, eller medlemmet kontaktes personligt af bestyrelsen/kasserer. Betales der ikke inden 14 dage, betragtes medlemmet som værende i restance og kan midlertidigt udelukkes.
§8. Eksklusion
Medlemmer kan midlertidigt udelukkes eller ekskluderes ved grov misligholdelse eller handlinger til skade for foreningen. Eksklusion kræver beslutning på generalforsamling med 2/3 flertal.
§9. Generalforsamling
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed og afholdes årligt inden udgangen af maj. Indkaldelse med angivelse af dagsorden sker med 4 ugers varsel via mail, opslag på klubbens digitale platform og hjemmeside.
Forslag skal sendes til formand@lyngbyfloorball.dk og være bestyrelsen i hænde senest 2 uger før. Indkommende forslag, årsrapport og budget-forslag fremsendes til medlemmerne med den endelige dagsorden senest 1 uge før generalforsamlingen.
Klubbens medlemmer og dem som bestyrelsen har inviteret, har adgang til generalforsamlingen.Stemmeret gives til alle aktive medlemmer som ikke er i restance, jf. §7. Medlemmer, der ikke er fyldt 18 år, kan kun udøve deres stemmeret gennem en forældre eller værge. Passive medlemmer har ikke stemmeret med mindre de er valgt ind i bestyrelsen.
En rettidig varslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal. Der kan kun stemmes ved personlig fremmøde.
Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om foreningens opløsning kvalificeret flertal jf. §18 og §19.
§10. Dagsorden for ordinær generalforsamling
Valg af dirigent og referent
Bestyrelsens beretning
Årsrapport og regnskab
Budget for kommende år
Fastsættelse af kontingent
Behandling af indkomne forslag
Valg af formand (ulige år)
Valg af kasserer og næstformand (lige år)
Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer
Valg af 2 suppleanter
Valg af revisor og revisorsuppleant
Eventuelt
§11. Ekstraordinær generalforsamling
Kan indkaldes af bestyrelsen eller hvis mindst 1/5 af foreningens stemmeberettigede medlemmer, skriftlig over for bestyrelsen, fremsender ønske herom med beskrivelse af emnet, som ønskes behandlet.
Generalforsamlingen skal afholdes senest 6 uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemning m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.
§12. Bestyrelse
Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse, fastsætter selv sin forretningsorden og repræsenterer foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig når halvdelen af dens medlemmer, herunder formand eller næstformand, er tilstede. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.
Bestyrelsen består af formand, næstformand, kasserer og op til 4 bestyrelsesmedlemmer. Alle bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen. Formanden er på valg i ulige år, næstformand og kasserer i lige år. Der vælges desuden op til 2 suppleanter til bestyrelsen. Suppleanter vælges for et år af gangen og kan deltage i bestyrelsesmøder men har ikke stemmeret.
Alle medlemmer der er fyldt 18 år og ikke er i restance jf. §7 er valgbare til bestyrelsen.
§13. Tegningsret
Foreningen tegnes af formanden. Økonomiske dispositioner kræver underskrift af 2 fra bestyrelsen, hvorunder den ene skal være formanden eller kasserer.
§14. Økonomi og regnskab
Regnskabsåret følger kalenderåret og kassereren er forpligtet til at føre regnskab løbende, således at regnskabet kan fremlægges og vurderes på bestyrelsesmøderne. Årsrapport sendes til bestyrelsen og revisor inden indkaldelse til generalforsamling jf. §9. Årsrapporten revideres af valgte revisor og godkendes på generalforsamlingen.
§15. Revision
Revisor og revisorsuppleant vælges for ét år ad gangen. Revisionen udføres i januar og omfatter regnskab og beholdninger.
§16. Udstyr og materiel
Foreningen stiller udstyr til rådighed for sine medlemmer, herunder målmandsudstyr, bolde, mål, stave, mv. Udstyr kan lånes i forbindelse med træning og kampe under forudsætning af:
At udstyret afleveres efter træning/kamp og placeres som angivet af bestyrelsen og er forsvarligt aflåst.
At udstyret behandles forsvarligt
Et medlem, som gentagne gange misligholder udstyr eller undlader at aflevere lånt udstyr, kan miste låneretten eller opkræves erstatning.
§17. Støtte til målvogtere
Foreningen ønsker at fremme rekruttering og fastholdelse af målvogtere. Derfor gælder følgende:
Målvogtere, som er aktive medlemmer, kan få økonomisk støtte til køb af personligt målmandsudstyr.
Støtten ydes efter konkret vurdering af bestyrelsen og afhænger af foreningens økonomiske situation.
Hvis målvogteren stopper som aktivt medlem eller melder sig ud, skal alt udstyr afleveres tilbage til klubben.
§18. Vedtægtsændringer
Vedtægtsændringer kræver 2/3 flertal af de afgivne stemmer på en generalforsamling.
§19. Opløsning
Ved opløsning af foreningen skal foreningens aktiver gives til Fællesrepræsentationen for idrætsforeninger i Lyngby-Taarbæk Kommune (FIL). Opløsning kræver 3/4 flertal og mindst 2/3 af medlemmerne til stede.
26/1 2000 – Vedtaget på stiftende generalforsamling.
23/1 2003 – Revideret på generalforsamling.
31/1 2004 – Revideret på generalforsamling.
31/8 2005 – Revideret på generalforsamling.
30/8 2009 – Revideret på generalforsamling.
29/8 2010 – Revideret på generalforsamling.
29/8 2012 – Revideret på generalforsamling.
27/5 2025 – Revideret på generalforsamling.